älskar vädret

åh gud va tiden går fort, jag har inte bloggat på 10 dagar.Massa annat har kommit emellan.
Jag orkar verkligen inte sitta och berätta om varenda dag, Men förra helgen på lördagen drog jag till knivsta på knivsta marknad. Sov sen hos jonna med ebba. Och veckan har väl varit som vanligt, gått i skolan och har haft 2 prov. Har 2 prov denna vecka också. Sen har ju vädret varit underbart så ja jag har väl varit ute för de mesta. Haft shorts hela veckan, så jäkla skönt asså!. Va ute och sprang i torsdags eftermiddag. Skönt som satan!
Denna helg har Jonna varit hos mig. I fredags blev det först mys i stadsparken med dom bästa tjejerna.(Isabelle,Sally,Ellinor,Tyra,Julia,Nathalie,Sofia,Lovisa och Jonna) Sen drog Jonna och jag hem till mig, vi va ute på kvällen och cyklade. Sen så åt vi frukt som vi doppade i choklad. Igår gjorde vi nästan inget, hoppade studsmatta och cyklade. Och idag, ja vad ska man säga, VÄDRET va ju helt underbart. Vi har varit ute nästan hela dan. Vi skjutsade Jonna till tåget runt halv 6 och nu tog jag min tid till att göra ett inlägg.
Nu skriver jag inget mer, så ni får kolla på lite bilder istället.
Förra helgen:

Veckan:

'

Vi hatar matte

Helgen:

Det blev  krig med vatten och mosde jordgubbar..

Det blev lite olika storlekar på bilderna, man jag bryr mig inte, ni får stå ut!!

för en lång lång tid

Skön ledig dag. Vaknade mellan 12 och halv 1 någon gång. Lyssnat på bra musik, ätit god frukost och tjänat in lite pengar. Pappa och jag har ju våra överenskommelser, för varje maskros jag plockar från gräsmattan på baksidan så får jag mellan 2-5 kr styck. 5 kr får jag om de inte är så mycket att plocka. Och idag va de hur mycket som helst. Har hätte ont i ryggen nu. Jag tjänade iallfall ihop 236 kr, dvs 118 maskrosor. Och på södag till måndag sticker jag till mormor och jobbar hos henne. Tjänar in lite där också.
Morgondagens planer är inte helt klara ännu, kanske drar in till stan och sedan vidare till knivsta. Men jag återkommer om de.
hörs!
bilder från denna vecka (måndag,tisdag,onsdag).

det började blöda på min hand igår, utan att jag visste vad jag hade gjort..

magiskt, men tragiskt

jag får göra vad jag vill, jag är inte bara din

Har inte uppdaterat sen i onsdags.. Sorry. I torsdags klockan 15:00 så drog jag till frisören och fixade håret, det är en aning ljusre nu. Farmor kom i slutet när dom nästan va klara med håret. Efter de bjöd hon på middag. Oxfilé & Fläskfilé med pommes och rödvinsås, Det va underbart gott! Tog bussen hem och kom hem runt 7. I fredags rullade dagen på som vanligt, vi fick sluta en timme tidigare för att våran engelska lärare är hemma med sitt barn. Så då tog jag en runda på stan. Och sen satte jag mig med Ellinor,Sofia och Nathalie på Espresso House. Satt där i lite mer än 1 timme. Tog tåget till knivsta 15:43 och mötte Ebba. Jag solade då och sen åt vi glass. Tog bussen hem till henne och hon packade osv. Sen åkte vi hem till mig. I lördags hade ju jag konfirmation. Va lite nervös med det gick bra. hade fika hemma sen för släkten. Fick 3100 och lite små grejer och en cykel. Så igår kväll cyklade jag och ebba ut ett tag. Och idag tog vi en spring sväng i spåret. 2 varv. Sköönt! sen har vi cyklat och hoppat studsmatta typ. Hon åkte hem för en halv timme sen ungefär. Nu väntar jag bara på att maten ska bli klar så att jag kan äta. Skönt att det bara är 3 skoldagar denna vecka. Och så blir det ju Maskinen på onsdag :) !
Torsdags:
Fredags:

Musik på nanna..

Lördags:

jag är hellre blind än ser mitt liv utan dig

Har inte hunnit blogga pga massa plugg. Suttit nu i någon timme och sammanfattat allt. Drog till knivsta efter skolan idag och träffade Ebba. Jag solade, sen satt vi på biblioteket och pluggade båda två. Va hos frisören igår, ska dit i morgon också, igår va det klippning och i morgon ska jag göra en urrensning och färga. Det blir en ljusare brun färg. Dom tog av 9cm från mitt hår igår... :( Men det blev bra, sköönt att slippa de slitna topparna. Och så kom min usa-bikini igår, Happy girl!! Men vill bara tillägga att jag hatar detta regniga väder -.-  . Pallaar inteee! Imorgon kanske jag ska sola efter frissan, annars blir det kanske på fredag. Ebba kommer hit på fredag och sover här för jag har konfirmation på lördag, så då kommer släkten hit. Tror vi blir runt 25 st. Jag uppdaterar kanske i morgon. Puss